what about now?

Kan inte komma över det som hände i fredags. Inget förlåt, ingenting över huvudtaget. Det är pappa på ena sidan, mamma m. syskon på andra & jag någonstans där mitt emellan. Mamma ringer barnpsyk och hela köret åt två av mina syskon, men ingen frågar MIG hur jag MÅR. Ingen. & det är jag som fått ta hand om allt hela sommaren, det är jag som fått se pappa när han varit som värst. Jag är så besviken på pappa, men samtidigt så är jag besviken på hela min familj. 

Jag kom hem igår & då var pappa nykter och det är då jag får ångesten och skuldkänslorna. Att jag är så elak mot honom, när han är full. Då tycker jag han förtjänar det, men inte när han är nykter. Han är så sjukt snäll när han är nykter... Jag tycker om min pappa allra mest precis när han kommit hem från jobbet, innan han hunnit dricka något. Då är han så rolig, skämtar, pratar om allt möjligt. Då verkar han lycklig. & jag vet att han känner sig ensam, men det är ju pga det han håller på med.

Ska iväg & träna snart, om en timme. Blir kondition och styrka, planerar att köra slut mig totalt, bara för att få bort ångesten. Sen ska jag dessutom och jobba, så slipper tänka på annat ett tag i alla fall..

Hörs ikväll, stay strong.





Kommentarer
Postat av: cherry

finns här sötnos <3333

2010-08-17 @ 09:05:34
URL: http://icecherry.blogg.se/
Postat av: zikoriate

Min pappa var också alkoholist. Men han blev nykter när mina föräldrar skilde sig. Fast det är mest vad han säger. Jag träffar honom bara en gång i veckan så jag vet inte. Men han har ingen stans att bo i varje fall. Bor i en lokal eller på sitt jobb. Så jag vet hur det känns. Jag var också väldigt arg mot min pappa när han var full och fick ångest efteråt och sådär.

Hoppas det blir bra på något vis i din familj<3

2010-08-17 @ 18:42:20
URL: http://zikoriate.blogg.se/
Postat av: JS

oh, hjärtat, känner igen mig i vad du skriver. Men kom ihåg att inget är ditt fel och att du i slutändan kommer vara den starkaste av er alla! Jag tror på dig.

2010-08-18 @ 08:14:44
URL: http://glaskupan.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0