proteinpulver?

Helt okej dag med maten. Inte så okej dag när det gäller träning. Ingen träning alls faktiskt. Ska dock ut och springa imorgon innan skolan, så får kompensera det då. Jobbat och slitit idag dessutom, svintrött. Ska nog mäta mig imorgon och se hur mkt som har försvunnit sen jag började med Burn!
Sitter & kollar på Skånefruar, vet inte riktigt vad jag tycker om det än.. :P Någon av er som sett "kungarna av tylösand"? Guud, jag såg ett avsnitt och det räckte mycket väl för mig. Det var kasst, bara som någon sämre version av BigBrother typ. Uscha.
Har två nya tidningar som väntar på mig nu, så det blir sängen nästa :)
Föresten... Okej, det låter lite mongo osv, men är det någon som käkar/käkat protein pulver? Jag funderar på att köpa 100% rent protein pulver (1 portion ger 93 kcal).... Jag tror att om jag äter mer protein så blir det mindra kolisar för mig - vilket gör mig fetare och plufsigare. Har ju en viss kärlek för bröd tyvärr...
Stay strong!

Kommentarer
Postat av: b

bröd är nog min största last, skulle kunna äta hur mycket som helst utav det... not good!

2010-09-16 @ 10:57:41
URL: http://nevertoothin.blogg.se/
Postat av: minnie

bröd <3

helst nybakat och varmt också.



nej, inget proteinpulver här inte.

2010-09-16 @ 12:23:19
URL: http://minniee.bloggplatsen.se
Postat av: Emly

Jag brukar äta ett proteinpulver som heter whey-80.. dock är whey 100 bättre men dyrare. men grejen med protein pulver är att de gör dig ju inte mättare, de hjälper bara kroppen att få i sig mer protein så att du kan behålla din muskelmassa efter träning. så de är ju kanon omdu vill behålla muskler, men om du bara vill äta de för att få i dig ngt så skulle jag hellre köra på ngt som mättar också. Jag ska köra på en Js diet snart så jag ska i princip leva på 1000 kcal per dag. 180 g jordnötssmör och ca 5 skopor proteinpulver per dag. kan vara något att rekommendera faktiskt. Lite extremare lchf diet.

2010-09-16 @ 14:14:00
Postat av: Lina

Jag äter 2 protein, whey-80 och nightpro som ska hjälpa på natten. Äter du bra så mättar protein bra. Det finns lite kolhdrater i protein men inte tillräckligt för att du ska gå upp i vikt.



Ät mat(som du vill) på dagen och drick protein på kvällen då du inte behöver energi(kolhydrater) till natten :)

2010-09-19 @ 13:59:48
URL: http://panil89.blogg.se/
Postat av: ida

jag äter proteinpulver (100% whey golden standard från optimum nutrition)men det går bra med whey - 80/ 100 också



Jag skulle rekommendra det till dig eftersom att du äter burn som minskar sötsuget också, då blir du mättare i längden , men det märks inte när du dricker det direkt ^^



det är bra att ta efter träning och på morran efter PW och på kvällen som sista mål.



Men då ska du gärna äta ngt mer till ex 10-20 valnötter/mandlar som mättar bra . det blir en diet med lite kolhydrater men med mer nyttigt fett och protein.

kolla in på min blogg för mera info

2010-09-25 @ 17:59:10
URL: http://workout.bloggplatsen.se
Postat av: C

Jag äter whey 80 proteinpulver och har i princip startat min egna diet på det.. jag håller mig mätt hur länge som helst, kanske för att min magsäck är minimal men också för att protein mättar. börjar jag t.ex 10 på jobbet så dricker jag en proteinshake innan jag börjar, sen dricker jag en vid 15-tiden och är mätt fram tills sent in på kvällen. och eftersom jag gillar att somna lite halvhungrig så behöver jag inte äta något mer :) tycker absolut att du ska skaffa det!

2010-09-26 @ 18:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0