old habits die hard, tydligen

ni vet ju att jag skrev för typ 10 månader sen att min pappa hade tagit tag i sitt drickande & börjat med antabus. Det var ren lycka & jag kände verkligen att mina problem höll på att försvinna. När jag pratade med honom för 2 månader sen om det sa han saker som "jag kan inte äta antabus för alltid" & sådär. Då upptäckte jag att han hade slutat ta sina tabletter (eller rättare sagt att han tog den sista framför mig), & detta är ingenting han berättade för någon i familjen (vilket han inte gjorde när han började med antabus heller).

Sedan, för ca en månad sen så började min instinkt säga mig att det är något som inte stämmer... Tyckte han började vara lite sluddrande på rösten, ögonen var lite sådär inte helt med & kroppsrörelserna var lite konstiga. Detta hände några gånger & jag har berättat för min mamma om det & igår fick jag det bekräftat. Han hade erkänt för min bror (min mamma vet inte om det, officiellt.) & min syster hade hittat en tomflaska.

Så nu börjar skiten om igen, men denna gången sa min mamma (när jag berättade första misstanken) att han ska ut. Han har bevisat nu att han inte gjorde detta för sin egna skull utan endast för oss, för att han inte skulle behöva flytta ut. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta hand om det här, för jag känner att det är nog bäst att jag "säger upp kontakten" med honom & går till en psykolog för att bearbeta alla sår han skapat, som hade börjat läka, men kommer att gå upp nu. För jag vill inte behöva må dåligt av detta när jag blivit typ 40.

135 inlägg

att läsa i bloglovin, ska läsa, kommentera & sen blir det riktig uppdatering! Har varit med killen hela tiden typ, men nu ska jag ta dit datorn :)

det ÄR möjligt!


tack

... För alla fina kommentarer, men jag kan tyvärr inte se det som ni verkar se. Jag är verkligen jättemissnöjd med min kropp & det känns inte som det händer något. Men jag tänker inte ge mig!




the ugly truth

så då, där har ni sanningen, efter många om och men har jag fixat en bild på mig.

tisdag

Blivit förkyld, jättekul med tanke på att jag inte kan träna & lär fortsätta vara en tjockis. & så är jag såå deppig över att alla verkar göra massor med roliga saker denna sommaren & jag får bara jobba & plugga :( Ska visserligen på en weekend i augusti, men jag kommer inte få nån solresa. Tjatar på killen(som aldrig kan bestämma någonting) att vi ska boka thailand, men får väl se hur det blir där.
Förresten, vart håller ni alla hus? Har ni en mkt mer spännande sommar än vad jag har? (inte så svårt egentligen) jättedåligt med kommentarer..

gisele bundchen - så snygg!


stay strong!


inte en enda dag till

var & träffade en kompis jag inte träffat på över 1 månad , som jag känt väldigt länge. Det senaste har jag bara blivit så trött på henne, känns som hon försöker trycka ner mig genom att ALLTID fråga om skolan, säga att jag är så tråkig osv. Men sen när jag pratade med en annan kompis om det, så insåg jag verkligen att det är bara jag själv som kan styra om jag mår dåligt, för det är ju för att jag tillåter henne att trycka ner mig & köra min självkänsla i botten. Det är ingen annan än du själv som tillåter någon annan att trycka ner dig & få dig att må dåligt. Så himla sant egentligen. Nu är det slut på det faktiskt, jag ska visa henne att jag är så mycket bättre och att hon borde bry sig lite mer om vår vänskap istället för att klanka ner på mig. Det är inte en riktig vän som gör så.

Detoxen då, har druckit den i två dagar, känner inget särskilt mer än att jag kissar ganska mycket. Jag försöker äta så mkt protein som möjligt & sådär också. Tränade igår & även idag. Imorgon blir det ett nytt pass jag inte testat, ska bli spännande!


ut i solen

ska strax lägga mig i solen och bli lite brun samtidigt som jag pluggar på min tenta. Innan det ska jag dock blanda till min detoxblandning, börjar ju med den idag :)


get-to-know-skinnylove

♥ Jag fullkomligt ÄLSKAR klackar, & mina klackar är från 12 cm uppåt till 15 cm.
♥ Jag avskyr egentligen att powerwalka, springer hellre, men gör det ihop med vänner osv
♥ Min favoritmat är sushi alla gånger
♥ Jag har en liten obsession vid siffror & måste ha jämna nummer på volymen på tv, löpbandet osv
♥ Jag älskar min hårfärg jag har nu, den är i princip min naturliga & jag har efter många års blekningar äntligen fått ordning på håret & börjat få långt & naturligt hår
♥ Jag är en sucker när det gäller mobiler & teknik
♥ Mitt favoritprogram på TV är 2 and a half men & 90210
♥ Mitt drömresemål är roadtrip genom USA, partyresa på Ibiza och se SHM live & en lyxsemester i Karibien
♥ Min favoritmusik är House, & jag får goosebumps av den här låten!

Nu har ni fått veta lite om mig, & nu ska jag ut på en boooring pw, men med en fin vän, så då fungerar det :) sen är det jobb, så nästa uppdatering blir imorgon efter jag jobbat :)

ni är några som påpekat

att min uppdatering inte är såå bra, & jag vet. Men jag har jobb varje dag & sover sedan hos killen där jag inte har min dator än. Nu ska han dock iväg en vecka, så nu kommer det bli uppdatering typ varje dag.
Idag har jag varit ute på en 1 timma & 30 minuter lång pw, asskönt. Man önskar ju att det kunde vara sommar jämt, vi är inte direkt bortskämda med sol och fint väder här asså.
Idag kom min detox, så det är väl tänkt att jag ska börja med den imorgon. Har precis lagat mat till jobbet, blev lax med pesto på, luktar gott iaf. imorgon tänkte jag skriva ett lär-känna-mig-inlägg, så ska ni få veta lite hemlisar :)
gud vad jag vill utomlands!

05/07

hej finisar! ni är inte så många som kommenterar längre, kanske inte är någon som läser?
Hur som helst, veckan har börjat bra. Gick på pump igår (sjukt jobbigt!) & jag har världens träningsvärk idag, så tänkte mjuka upp den med en pw på 40 minuter. Imorgon tror jag min detox kommer, så då kör jag igång med det på torsdag, det svåraste blir nog att inte dricka kaffe, men jag får köra på grönt te istället :)
Suttit & kollat på lite utlandsresor tills slutet på augusti, ser ut som det blir en vecka med killen trots allt. Då vill jag väldigt gärna vara i toppform. Nu har jag satt 29 Augusti som mål, då ska min kropp ha förbättrats avsevärt.

detox

beställde methodrarine detox idag, så så fort den kommer i veckan kör jag igång en 20-dagars detox. Man dricker detta blandat med vatten varje dag & ska undvika kaffe, alkohol och socker. Det räcker nu. Jag har tillräckligt med ångest över allt annat, så vill inte ha ångest över min vikt också. Ska kombinera med mina fettförbränningstabletter & massa träning & såklart min shape-up app jag laddade ner idag. Nu ska det gå & min belöning blir en tatuering har jag bestämt. :)

detta är inte okej längre

jag har failat SÅ hårt i skolan detta året, vet inte ens om det är lönt att fortsätta med så många IG. Jag vet inte vad som har hänt med mig, skäms så jävla mycket. & maten har gått åt helvete, säkert gått upp massa.
Jag är inne i en svacka nu.

RSS 2.0