jag är fet

det fick jag bekräftat igår. Jag berättade för en kompis att jag vill gå ner X kg, & hon sa inte någonting emot över huvudtaget. Så nu vet jag att jag är fet.

Igår hann jag med en 40 minuters pw, & idag hann jag med 40 minuter på gymet, så helt utan träning blir jag inte denna vecka.
Imorgon ska jag åka till fina Cherry & det ska bli helt underbart faktiskt :) Känns riktigt skönt att komma bort lite, det behövs verkligen! :)

28 mars

kommer med en veckans träning upd ikväll. Har en lång dag framför mig, ska jobba till sent ikväll. Senare i veckan ska jag åka & hälsa på fina cherry, så kommer stanna där några dagar. Tar med mig datorn dit, så blir nog lite updates i alla fall! Träningen kommer inte bli sådär jättebra denna veckan ( inte som förra veckan, då jag tränade 6/7 dagar)!
Ska dock försöka med lite styrkeövningar och sånt varje dag, måste ju verkligen hålla uppe det nu, med tanke på att det inte är så långt kvar till sommaren. & min bikini är såå fin!
snygg

fint

precis där vill jag ha min tatuering.. åhhh

I lost myself in this


hey

1,2 mil pw innan frukost
7 km löpning
Dagens träning. Känns bra. Återkommer imorgon, har massor att plugga på!

svar till Lina:

Hej! Jag undrar bara hur man skaffar sig en annonym blogg? Jag har inspererat så mycket av dig och cherry och skulle gärna vilja göra en också. Vore jättetacksam för svar :) Kram
Svar: Det är bara att skapa en egen blogg på blogg.se & hitta på ett namn som du vill ha :) Glöm inte att säga till när du skaffat en så man kan läsa den :)

perfekt mage & helt perfekt rumpa

gud vad jag vill ha en sån kropp som tjejen ovan! & magen till vänster.

idag

har varit bra. Sprungit 5 km & gått en längre pw på 1,2 mil. Så jag är nöjd idag med faktiskt. Imorgon ska jag köra lite styrketräning av ryggen & armarna, har sjuk träningsvärk i rumpan idag. Sköönt.
Hoppas ni haft en fin dag! :)

21/3

Dagens träning:
25 minuter löpning
1,5 km rodd
Styrke träning 40 min:
rumpa, ben, mage.
maten har varit bra idag, så är faktiskt nöjd med dagen & har ingen ångest över maten, även om jag har ångest över andra saker..
Hur har eran dag varit? :)

i sommar

är detta vi!

o-nice

förkyld, igen. Tränade idag ändå, pw & styrka på armar. Dock var jag på fika hos en kompis idag & där slank ner en liten bulle & en bit sockerkaka. Vet inte vad jag tänkte med. Så nu har jag 3 p i sockertävlingen. fuuck.
funderar på att köra lite på mina påsar naturdiet som jag har kvar hemma.. Fick hem min bikini idag, kände mig inte snygg i den. Inte på grund av bikinin utan på grund av min kropp. Ogilla fett mycket asså.
Bild på mig ska komma upp innan veckan är slut. Måste se själv hur jag ser ut för att peppas...

1 p

1 poäng till sockertävlingen tyvärr :( åt glass idag.

iväg & jobba några timmar

nu. Sen tänkte jag eventuellt slänga upp några bilder på mig & min fläskbody.
Stay strong!
xx

intaget

f:
gröt med frysta jordgubbar
1 knäckebröd
kaffe
L:
en proteinbar
Lite nötter, hembakat bröd
te
M:
lite pasta & en bit kött
morötter, sallad.
Inga poäng i sockertävligen än så länge, känns bra :)

03-14

tänkte vara med i dreamingforawhile "poängtävling" mot sötsuget. Läs reglerna här :)

fet helg

vet inte vad jag sysslat med i helgen, ätit är bara förnamnet. Jag är så trött på  mig själv, varför fortsätter jag äta massa skräp? :(
jag kommer aldrig bli snygg till sommaren om jag fortsätter. Jag kan väl skylla lite på att jag har varit sjuk antar jag? då blir det automatiskt att man inte bryr sig typ... Men, imorgon är det ny vecka, & jag ska träna, & SKÄRPA MIG!

ännu en gång.

inatt hände något fruktansvärt.
Jag vill bara påminna er;
ta vara på det ni har & dem ni älskar. Visa dem det, för imorgon kan allt ni tagit för givet vara borta.

give me your best shot

nu är jag trött på att vara fet. Snälla, mina fina läsare, ge mig tips på de bästa fettförbränningstabletterna/ hungersdämpande ni ätit?
xx

sjuk

ont i halsen, ont i kroppen, trött. Då var det dags att bli sjuk. Jättekul. Förövrigt känner jag mig så fet, har ett par jättefina jeans här hemma som jag SKA kunna ha asså. Måste bara banta ner mitt ass typ 5 cm, men det ska gå.
puss från en fet & sjuk skinnylove.


& så öppnades lådan igen

lådan med all ångest över killen i. Han ringde. & jag grät. & allt bara känns åt fan. Jag har satt upp denna låda med ångest i på en hylla, för att slippa tänka. Mitt sätt att hantera sorg, men jag har verkligen inte orkat ta itu med det. Nu slänger jag tillbaka lådan igen.

Jag låter säkert som ett mongo, men det är den bästa metaforen för min sorg-hantering jag har kommit fram till. Jag vågar inte känna efter. Jag sväljer ner ångesten så fort den vill upp, & låtsas som det aldrig existerat.

one of those sunny days

tog en löprunda innan frukost. Var lite tufft i början, luftrören var inte riktigt vana vid isluft, så jag fick rätt ont i dem, men när jag pw lite några minuter så lugnade det sig & det gick att springa. Vilket var helt toppen, & jag kände verkligen adrenalinet pumpa & musiken gjorde mig så taggad. Jag älskar verkligen känslan när fötterna slår mot asfalten, & musiken dånar i öronen, just då, för några minuter glömmer jag bort allt mörker & känner mig lycklig & så levande. Välkommen tillbaka ute-löpningen, jag har saknat dig, jag hade nästan glömt bort hur bra det känns.


Ska snart iväg till skolan, måste bara tipsa om en grej jag verkligen ÄLSKAR! Det är knäckebröd med mosad avocado & mini-keso på. Det är helt sjukt gott, jag har blivit beroende typ. & det bästa är att man lätt står sig typ 4 timmar på det & man blir inte sådär äckligt mätt heller.
Solen skiner idag & jag funderar på att dra på mig pälsvästen och skinnjackan & mina pilotbrillor, våren är på G asså!
puss till alla mina fina läsare, & ta vara på vädret idag! :*




forni

michaela forni skriver så fint om kärlek. (taget ur hennes blogg)

"Mitt nya singelliv är som ett äventyr utan slut. Jag antar att det är nu det börjar. Livet. Eller i alla fall snart. Hjärtat är ett öppet blodigt sår och man plåstrar om det bäst man kan, fortsätter att lägga bandage när det blöder igenom. Flörtar med långa ögonfransar och pressar bort ångesten ur kroppen när den kommer.
Jag kommer att brytas ner och gå under och jag förtjänar inte det. Det är inte jag. Till sist har man ingenting kvar utom smärtan. Till slut är den det enda som känns verkligt.
Och även om det är blåsigt och kallt nu blir det sommar också tillslut. Jag ska bara laga en jävla massa saker först. Ett hjärta och en självrespekt som är så nedbruten. Det är den smittosamma ångesten som bröt ner den. Jag har för första gången i mitt liv stött på riktig panikångest och den känns värre än alla tårar och alla slag jag någonsin tagit. Den är olidlig. Ett krossat hjärta är ett högt pris att betala för att bli stark.
Jag antar att det är nu det börjar. Livet. Eller i alla fall snart. Hjärtat är ett öppet blodigt sår och man plåstrar om det bäst man kan."
Började nästan gråta när jag läste det, för det kändes som hon skrev så som jag känner.
fortsätter att lägga bandage när det blöder igenom. Flörtar med långa ögonfransar och pressar bort ångesten ur kroppen när den kommer.
Jag måste ha en förändring sa jag till mig själv under en av dessa nätter när panikångesten var så verklig att den gick att ta på. Det kan inte fortsätta såhär.
Jag kommer att brytas ner och gå under och jag förtjänar inte det. Det är inte jag. Eller egentligen var det inte jag som sa det, det var en vän eller sju.
Precis som med böcker slutar jag inte läsa, spelar ingen roll hur boken är jag läser till sista ordet. Jag har en vän som slutar läsa en bok så fort den blir dålig,
jag har så mycket kvar att lära. Jag har insett att jag är inte så klok trots allt. Jag är nog snarare någon form av känslomässig sadist.(Jag älskar hur du ljuger.)
Jag vet absolut ingenting om någonting. Och jag ger ta mig fan aldrig upp. På gott och ont.
Till sist har man ingenting kvar utom smärtan. Till slut är den det enda som känns verkligt. Och desperat ber man om ett avslut. När man är för rädd för att ta ett
beslut och man ber på sina bara knän med ett hjärta som blöder. Om du inte kan hålla det helt lämna mig.
Så är det dags för projekt Mitt Nya Jag. Jag har tagit mitt liv och kastat ut det genom fönstret, stängt ute det i kylan och jag antar att man måste stänga
ett fönster för att öppna en dörr. Och även om det är blåsigt och kallt nu blir det sommar också tillslut. Jag ska bara laga en jävla massa saker först.
Ett hjärta och en självrespekt som är så nedbruten. Det är den smittosamma ångesten som bröt ner den. Jag har för första gången i mitt liv stött på riktig panikångest och
den känns värre än alla tårar och alla slag jag någonsin tagit. Den är olidlig. Ett krossat hjärta är ett högt pris att betala för att bli stark.
Nu är jag fan mer ärlig än vad som säkert är hälsosamt. Men när hela livet är ett minfält och man trippar på tå för att inte sprängas i luften är mina ord
de enda jag har kvar. Att skriva är det enda jag kan kontrollera just nu. Och det är väl den enda anledningen till varför jag knappt bloggat senaste tiden.
För att om jag ska skriva måste det komma från hjärtat och jag har inte känt mig stark nog att skriva ett ord verklighet i den här bloggen. Jag är inte stark nog just nu.
Så jag tar små små steg för att komma tillbaka till min verklighet igen.
-
Jag ser ljust på framtiden. Det är så mycket roligt som händer just nu. Jag inser att det är det som är min räddning.
Och nej, jag trivs inte i min livssituation just nu men med tanke på allt som händer vet jag att jag snart gör det igen. Jag längtar så mycket efter allt som kommer att hända.
Och jag kommer aldrig att tappa hoppet om kärlek. Jag har insett att jag verkligen är en förhållandetjej. Jag älskar att vakna upp med någon på morgonen och komma hem
till någon om kvällen. Jag älskar att ha någon som bryr sig om mig och som jag får bry mig om. Att ge och att ta. Jag längtar tills jag har någon som kommer och räddar mig
när jag är ledsen och som får mig att känna mig som en bättre människa än jag kanske egentligen är. Jag längtar efter två tandborstar och att få köpa hem riktig mat som jag
äter med någon annan än mig själv. Jag längtar efter att få känna mig liten och vara lilla skeden. Någon som ibland inte kan låta bli att slita av mig kläderna när jag stiger innanför
dörren. Jag älskar kärlek och jag längtar tills jag får känna det igen, men så länge jobbar jag på att bota ångesten och njuta av det liv jag har. Som innehåller helt otroliga vänner,
den bästa familjen, en vacker lägenhet, spännande äventyr och nätter fyllda av dans. Skratt, tisdagsmiddag i sängen och sms.
Jag har gjort mod av sorgen och börjat agera
(och det är läskigt som fan)

:(


söndag

var ute igår, blev en stor fail-kväll. & när jag vaknade upp imorse insåg jag anledningen till att jag så sällan dricker, jag är:
1. dålig på att kontrollera mitt intag & är grym på att bli dyngrak, eller så är dt för att jag inte klarar av mycket dricka.
2. jag HATAR att vara bakfull, det är den värsta känslan jag vet. finns inget värre.
& nej, tro inte att jag är alkolist, för jag dricker max en gång i månaden & har en pappa som är nykter alkolist & jag har aldrig tålt stora mängder alkohol. Men, jag ska börja uppdatera här bättre, är ju faktiskt inloggad på bloggen nästan varje dag, så även om det blir korta inlägg så är det alltid något. & nu är det ju bara 86 dagar kvar till vi ska vara smala, eller hur, så nu behöver jag & ni massor med pepp så vi verkligen klarar vårt mål.
I år SKA jag vara fin på stranden & jag vill inte behöva tänka på hur min mage & lår ser ut, för de ska vara freaking perfect!
älskar denna bilden!


this is fucking eating me up

kass upd jag vet, men jag har haft fullspäckad helg. Gäller ju att hålla sig sysselsatt så jag slipper tänka. Idag har jag inte tränat, men i söndags var jag på dubbelpass och igår körde jag igenom hela kroppen så är helt färdig idag. Måste (?) vila ibland också. Imorgon ska jag i alla fall träna.
fan vad jag hatar att vara själv. Jag klarar det inte, & jag saknar X så mycket att jag snart avlider.....

RSS 2.0