someone like you (långt inlägg)

I'm about to go crazy. Ännu en gång har jag lyckats trassla in mig i ett jävla drama. [Trouble is a friend]. Vart ska jag börja? Killen som ni alla vet jag alltid tjötar om här i bloggen, har jag ju träffat i ganska exakt 2 år, & vi har haft våra ups-and-downs, men någonting har hänt som förändrat allt.

Vi hade precis börjat komma ur senaste "stormen" & då, då dök det upp en kille som jag till en början inte var särskilt intresserad av, men så träffades vi på några fester & de var uppenbart att något var det mellan oss & de var lite skojbråk mellan oss till en början. Sen berättade min kompis att han hade pratat med henne om mig, & att han undrade om det inte fanns något sätt att få mig. Efter det kunde jag inte sluta tänka på honom, så jag puffade honom på facebook & han la till mig som vän. Sedan började vi prata & sms:a, dock inget som skulle va som att jag var otrogen mot min pojkvän. 

Sen gick allt mer & mer åt helvete mellan mig & killen, troligen för jag inte kunde sluta tänka på den andra killen. & jag flyttade hem & tänkte att det var slut. & nu träffade jag honom häromdagen "hemma" så att säga (vi har bara setts snabbt vid bussen & ute på krogen innan) & det var hur underbart som helst. Kände mig som 15 igen & vi bara låg & pussades & hade det hur mys som helst. MEN... Nu säger killen som jag ser som mitt X att vi fortfarande ihop Men nu har jag sagt till honom att jag inte vet vad jag vill & att jag behöver tänka. & nu ska jag tydligen till honom imon (inte mitt x alltså) & jag har så dåligt samvete, men vafan, jag ser det inte som att vi är tillsammans & allt bara blir så fel & åhhh, nu känns det så dumt. Men jag vill verkligen ge den "nya" killen en chans, & se vad som händer liksom..

Hjälp, tack?






Kommentarer
Postat av: a*

"If you love two people at the same time, choose the second one. Because if you really loved the first one you wouldn't have fallen for the second." / Johnny Depp. Tänk på dom visdomsorden!

2011-09-29 @ 22:49:08
URL: http://serpentsaint.blogg.se/
Postat av: Anonym

Säg till han som du inte anser vara tillsammans med att du inte gör det. Alltså säg precis vad du känner.

Sen tycker jag ändå att du ska gå efter den du tycker om mest. Det blir ju bäst så, den som gör dig gladast och som är minst styrande osv. Du fixar det säkert. Var ärlig bara. <3

2011-09-30 @ 08:13:37
Postat av: Lina

För det första måste du vara ärlig mot dig själv. Även om du älskar ditt ex så betyder inte det att det är honom du ska vara tillsammans med.

Sen måste du vara ärlig mot ditt ex, säg som det är helt enkelt. Det är bättre att du är ärlig från början och säger som det är så slipper du såra ditt ex och du slipper ha ångest.



Bara för att man varit tillsammans med någon i 2 år betyder inte det att man inte kan växa ifrån varandra. Du har kanske fått ut allt du kan av ditt förhållande och då är det ingen mening att stanna kvar.



Ja det känns kanske "säkert" att stanna hos ditt ex men tänk på ditt eget bästa. I värsta fall blir du singel och det är inte så farligt!

2011-09-30 @ 11:43:01
URL: http://panil89.blogg.se/
Postat av: Sophie

Blogga meer! :)

2011-10-06 @ 20:01:42
URL: http://Sophieslife.devote.se
Postat av: V

Det är Exakt som med mig och mitt ex men jag valde den "nya & spännande". Jag träffade dem parallellt om man säger så under någon månad och det var BARA till problem. Jag har varit tillsammans med den nya i ett år och sju månader (idag faktiskt) men jag älskar fortfarande mitt ex på ett sätt... Antagligen bara minnena av honom, för jag vill inte ha någon annan än min nuvarande. :) det bästa är att välja, jag hade hemma mitt ex och kollade på film då dennya dök upp för att överraska - det var INTE kul :p.

2011-10-13 @ 18:49:33
URL: http://vwillmakeit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0